loading...

هاست ويندوز

خريد هاست

بازدید : 232
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

پروتكل IMAP
IMAP مخفف عبارت Internet Mail Access Protocol همانطور كه از نام آن پيداست ، IMAP به شما امكان مي دهد تا در هر كجا كه هستيد به پيام هاي ايميل خود دسترسي پيدا كنيد.پروتكل IMAP يكي از پروتكل هاي نسبتا جديد مورد استفاده در محيط وب (اينترنت ) است . از اين پروتكل براي انتقال و ارتباطات چند رسانه اي در وب بهره مي گيرند . بطور مثال در سرويس هاي صندوق پست الكترونيكي و يا وب سايت هاي جديد كه امروزه فايلهاي صوتي و تصويري در آن ها بصورت آنلاين Online مورد استفاده قرار مي گيرند از اين پروتكل بهره گرفته اند. اين پروتكل در لايه كاربردي بر روي port 143 قرار دارد وبه سرويس گيرنده ها اجازه دسترسي به ايميل بر روي سرويس دهنده از طريق كنترل از راه دور را ميدهد .اصولاً پيامهاي ايميل روي سرورها ذخيره مي شوند. هربار كه صندوق پستي خود را بررسي كرديد ، مشتري ايميل شما با سرور تماس مي گيرد تا شما را به پيام هاي خود وصل كند. وقتي پيام ايميلي را با استفاده از IMAP مي خوانيد ، در واقع آن را در رايانه خود بارگيري يا ذخيره نمي كنيد. در عوض ، شما آن را از سرور مي خوانيد. در نتيجه مي توانيد ايميل خود را از چندين دستگاه مختلف بررسي كنيد بدون اينكه چيزي را از دست بدهيد.

سرورهاي پست الكترونيكي ، مشتريان ايميل و IMAP
ساده ترين راه براي درك نحوه كار IMAP با فكر كردن به عنوان واسطه بين سرويس گيرنده ايميل و سرور ايميل شماست. سرورهاي ايميل هميشه هنگام ارسال و دريافت پيام هاي ايميل استفاده مي شوند. با وجود IMAP ، آنها همچنان روي سرور باقي مي مانند ، مگر اينكه صريحاً آنها را از آن حذف كنيد. هنگامي كه مانند Microsoft Outlook وارد يك مشتري ايميل مي شويد ، با استفاده از IMAP با سرور ايميل تماس برقرار مي كند. هدر همه پيام هاي ايميل شما نمايش داده مي شود. اگر تصميم به خواندن پيام داريد ، به سرعت بارگيري مي شود تا بتوانيد آن را مشاهده كنيد و ايميل دريافت نمي شود مگر اينكه نياز به باز كردن آنها داشته باشيد.
IMAP در مقابل POP
اگر فكر مي كنيد IMAP و POP قابل تعويض هستند ، دوباره فكر كنيد POP با تماس با سرور ايميل شما و بارگيري همه پيام هاي جديد شما از آن استفاده مي كند. پس از بارگيري ، آنها از سرور ناپديد مي شوند. اگر تصميم داريد ايميل خود را از دستگاه ديگري بررسي كنيد ، پيام هايي كه قبلاً بارگيري شده اند در دسترس شما نخواهد بو POP براي كساني كه به طور كلي پيام هاي ايميل خود را از يك دستگاه واحد بررسي مي كنند خوب است. كساني كه مسافرت يا نياز به دسترسي به ايميل خود از دستگاه هاي مختلف دارند ، از خدمات ايميل مستقر در IMAP بسيار بهتر استفاده مي كنند.
برخلاف POP ، IMAP به شما امكان مي دهد بدون نياز به بارگيري در ابتدا ، به پيام هاي ايميل خود دسترسي ، سازماندهي ، خواندن و مرتب سازي كنيد. در نتيجه ، IMAP بسيار سريع و كارآمد است. سرور همچنين ضبط مي كند از تمام پيام هاي ارسال شده ، اجازه مي دهد تا از هر كجا به پيام هاي ارسالي خود دسترسي پيدا كني IMAP پيام ها را از سرور به رايانه شما منتقل نمي كند. در عوض ، آن ايميل كه در رايانه شما است را با ايميل موجود در سرور همگام سازي مي كند.
مزاياي اصلي IMAP
استفاده از IMAP چندين مزيت دارد. ابتدا ، به شما امكان مي دهد از هر كجا ، از طريق دستگاه هاي مختلفي كه مي خواهيد ، به پيام هاي ايميل خود دسترسي پيدا كنيد. دوم ، فقط هنگامي كه روي آن كليك مي كنيد ، پيامي بارگيري مي كنيد در نتيجه ، ديگر لازم نيست صبر كنيد تا همه پيام هاي جديد خود را از سرور بارگيري كنيد تا بتوانيد آنها را بخوانيد. سوم ، پيوست ها به طور خودكار با IMAP بارگيري نمي شوند. در نتيجه ، شما مي توانيد پيام هاي خود را خيلي سريعتر بررسي كنيد و كنترل بيشتري روي باز كردن پيوست ها داشته باشيد. سرانجام ،IMAP دقيقاً مانند POP به صورت آفلاين قابل استفاده است.

با بزرگتر شدن دنيا ، از هر زمان ديگر IMAP روز به روز محبوب تر مي شود. گسترش تلفن هاي هوشمند ، لپ تاپ ، تبلت و ساير دستگاه ها باعث افزايش تقاضا براي IMAP از هميشه شده است. در حالي كه POP در بين افرادي كه فقط از طريق يك يا دو دستگاه به ايميل خود دسترسي پيدا مي كنند و كساني كه اتصال كند به اينترنت دارند محبوب IMAP است.

طيف وسيعي از خدمات حرفه اي هاستينگ با تنوع و كيفيتي كنترل شده را با آسان رايان تجربه كنيد.

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سرور ابري يك سرور منطقي بوده كه در پلتفرم رايانش ابري (Cloud Computing) ايجاد و بر روي بستر اينترنت ارائه مي شود. در واقع سرورهاي ابري همان سرورهاي اختصاصي مجازي هستند كه برروي زيرساخت ابري و در محيط رايانش ابري ارائه مي شوند. توضيح اين نكته ضروريست كه درحالت معمول سرورهاي مجازي تنها برروي يك سرور فيزيكي با سخت افزار مربوط به آن پياده سازي مي شوند و در اين مورد با خرابي هر يك از قطعات سخت افزاري مربوطه، تمامي سرورهاي مجازي موجود برروي آن نيز با مشكل مواجه خواهند شد لذا اين خود يك نقطه شكست واحد در سناريوي معمول مورد استفاده در سرورهاي مجازي مي باشد.
اما در محيط ابري سرورهاي اختصاصي مجازي ايجاد شده داراي تمامي نيازمندي هاي نرم افزاري لازم به جهت اجرا بوده و به هيچ عنوان وابسته به نرم افزار متمركز و يا تنها يك سرور فيزيكي با سخت افزار واحد نبوده و اين امر باعث مي شود تا در هر زمان امكان اجراي ماشين هاي مربوطه برروي هريك از سرورهاي فيزيكي موجود به سادگي و با انجام مهاجرت خودكار و انلاين آنها (در صورت لزوم) وجود داشته باشد.
سرورهاي ابري به دليل جداسازي مشكلات نرم افزاري و سخت افزاري از محيط داراي ثبات، امنيت و عملكرد بسيار بالايي مي باشند. سرورهاي موجود در محيط رايانش ابري امكان صدمه زدن به يكديگر را نداشته و همچنين به دليل اختصاصي بودن كامل منابع اگر هر يك از سرورهاي ابري موجود در اين محيط در حال استفاده از تمامي منابع اختصاص داده شده خود باشد به نوعي در حال overload كردن باشد هيچ گونه تاثيري برروي ديگر سرورهاي ابري موجود نخواهد داشت.
از سوي ديگر سرورهاي ابري اقتصادي تر از سرورهاي معمول (فيزيكي) بوده چرا كه با قيمت هايي مناسب تر امكان خريد سرور با منابع بيشتر و در عين حال سريعتر براي كاربران وجود دارد. به عنوان نمونه وب سايت شما برروي سرورهاي ابري سريعتر از سرورهاي معمولي لود شده و هزينه پرداخت شما نيز (براي سرور ابري مربوطه) برابر و حتي در مواردي كمتر از سرور فيزيكي خواهد بود و در كنار اين موارد نيز امكان بهره گيري از قابليت هاي مفيد ابر را نيز خواهيد داشت.
گسترش پذيري سرورهاي ابري از ديگر قابليت هاي آنها مي باشد. امكان ارتقاء منابع مانند (RAM, CPU, HDD )در آنها بسيار ساده و سريع مي باشد. با توجه به اين قابليت در هر مرحله از كسب و كار تنها كافيست به ميزان منابع مورد نياز خود هزينه نماييد.
به همين دلايل است كه سرورهاي ابري به سرعت شهرت يافته و در بسياري از موارد به سرورهاي فيزيكي ترجيح داده مي شوند.

بازدید : 205
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

1-درابتدا از فايل خود بك آپ تهيه كنيد.
2-سپس فايل خود را از اين لينك دانلود كرده و در سايت خود آپلود كنيد
۳- اكنون فايل zip شده را در جاي مناسب extract نماييد .
۴- فولدري به نام wordpress حاصل unzip شدن اين فايل ميباشد كه كافيست محتويات درون اين فايل را در مسيري كه وردپرس نصب شده است كپي كنيد (معمولا اين مسير public_html/ ميباشد ) .

۵- چنانچه مراحل فوق بدرستي صورت گرفته باشد ، هنگام ورود به پنل مديريت وردپرس پيغامي جهت بروز رساني پايگاه داده نمايش داده ميشود. (پايگاه‌داده بايد به‌روزرساني شود.)

۶- اكنون دكمه "ارتقا پايگاه دادي وردپرس" را فعال نماييد و منتظر بروز رساني آن شويد .

۷- پس از تكميل مراحل فوق پيغام " بروز رساني كامل شد " ظاهر شده و با فشردن دكمه "دنباله" وارد محيط مديريتي بروز شده وردپرس شويد !

asanrayan.com

بازدید : 222
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18


هاست وردپرس

تعاريف اوليه هاست
هاست چيست هاست فضايي است تا بتوانيد فايل‌ها، پوشه‌ها و اطلاعات مربوط به سايت خود را داخل آن بارگذاري كنيد. هاست بايد تمامي تنظيمات مربوط به اتصال به پايگاه داده، ساخت ايميل اختصاصي براي سايت، امكان بك‌ آپ‌‌گيري از اطلاعات، پذيرش دامنه‌هاي جانبي و …. را داشته باشد. همچنين هاست فضايي است كه با دامنه مورد نظر، تنظيم مي‌شود.

حال كه ميدانيم هاست چيست مي‌خواهيم در مورد هاست وردپرس اطلاعاتي كسب كنيم. اينجا اين سوال مطرح مي‌شود كه چه تفاوتي بين هاست معمولي و هاست وردپرس وجود دارد؟ در واقع هاست وردپرس همانند تمامي سرويس‌هاي هاست است ولي تنها فرقي كه دارد اين است كه سرويس دهندگان، آن را براي وبسايت‌هاي وردپرسي تنظيم كرده اند كه اين نوع سرويس ها كارايي و ايمني بهتري براي سايت ورد پرسي فراهم ميكنند.

آيا قصد داريد از هاست وردپرس استفاده كنيد؟
براي نصب وردپرس هاستي را كه انتخاب مي‌كنيد بايد داراي امكانات زير باشد:

Php نسخه 5.2 به بالا

Mysql نسخه 5 به بالا

هر هاستي كه اين قابليت‌ها را داشته باشد براي نصب وردپرس گزينه مناسبي است. به شما پيشنهاد مي‌كنيم براي اينكه بتوانيد سايت خود را به راحتي نصب كنيد حتما از سرويس‌هاي لينوكسي مانند سي‌پنل و دايركت ادمين استفاده كنيد

ادامه مطلب

بازدید : 226
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

احتمالا شما هم با اين مشكل مواجه شده ايد كه به دليل داشتن حساب هاي كاربري متفاوت بر روي سايت هاي متفاوت، دچار سردرگمي در حفظ اطلاعات اكانت خود شده ايد.
بسياري از مواقع كاربران تنها با يك نام كاربري و رمز عبور در سايت هاي متفاوت ثبت نام ميكنند كه اين كار از لحاظ امنيتي توصيه نمي شود، مانند آن است كه شما براي تمامي كارتهاي عابربانك خود، يك رمز عبور داشته باشيد كه اين مسئله باعث كاهش امنيت كارت بانكي شما مي شود.
براي اين منظور بهتر است از مرورگر گوگل كروم استفاده كنيد. اين مرورگر قابليت لاگين شدن دارد و شما هر زمان و با هر سيستم (كامپيوتر، موبايل، تبلت) مي توانيد وارد اكانت خود شويد و از پسوردهاي ذخيره شده بر مرورگرتان استفاده كنيد.
در اين مقاله به صورت تصويري نحوه دسترسي به پسوردهاي ذخيره شده در مرورگر گوگل كروم را خواهيد ديد.
ابتدا وارد مرورگر خود شويد و روي گزينه setting كليك كنيد.
راهنماي دستيابي به پسوردهاي ذخيره شده در گوگل كروم

در اين صفحه با فشردن گزينه advanced تنظيمات بيشتري را مشاهده مي كنيد.

ادامه مطلب

بازدید : 210
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

منظور از ميزباني وب يا خدمات هاستينگ، سرويسي است كه وبسايت شما را در دسترس كاربران قرار ميدهد.

هدف اين است كه وبسايت شما توسط ديگران در اينترنت ديده شود. به منظور تحقق اين هدف، شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه سايت خود را برروي سروري فعال كرده ايد كه 24 ساعت روز و 7 روز هفته پويا ميباشد. اين سرور همان ميزباني وب است. تمامي فايلها و كدها برروي هاست ذخيره شده و زمانيكه بازديدكنندگان به سايت شما وارد ميشوند اطلاعات را از آنجا دريافت ميكنند.
اينترنت چيست؟

اينترنت يك سيستم جهاني به هم پيوسته و شامل شبكه هاي كامپيوتري اي است كه به بيليون ها كاربر در سرتاسر جهان سرويس ميدهند. به عبارت ديگر شامل ميليون ها شبكه از شبكه هاي خصوصي، عمومي، دانشگاهي، تجاري و دولتي ميشود كه بوسيله سيم، فيبر نوري يا وايرلس به هم متصل شده اند.
اينترنت به دو بخش كاربران (مرورگرها ) و سرورها دسته بندي ميشود.
ارتباط ميان سرور و كاربران


ارتباط ميان سرور و كاربران

مرورگر ها نرم افزارهايي (مانند فايرفاكس و گوگل كروم) هستند كه شما از آنها براي دسترسي به اينترنت استفاده ميكنيد و هر زمان شما به يك وبسايت برويد، مرورگر هاي شما درخواست هايي را براي دريافت اطلاعات به سرورهاي ميزباني وب ميفرستند.

بازدید : 215
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ابتدا وارد سايت https://www.nic.ir/ شويد و پس از ورود به حساب كاربري خود، از منوي "دامنه‌ها" گزينه "دامنه‌هاي من" را انتخاب كنيد.

تغيير رابط ها جهت تمديد دامنه IR

حال دامنه اي كه قصد تمديد آن را داريد انتخاب نماييد و بر روي گزينه تغيير رابط ها كليك كنيد:

تغيير رابط ها جهت تمديد دامنه IR

حال در قسمت نماينده، as52-irnic را وارد نماييد.با اين كار مي‌توانيد از اين پس دامنه خود را از طريق آسان رايان تمديد نماييد.سپس در كادرمشخص شده،تيك گزينه ي "بله قبول دارم" را فعال نماييد و در نهايت با فشردن كليد "اعمال" تغييرات را ذخيره كنيد.

تغيير رابط ها جهت تمديد دامنه IR

ادامه مطلب

بازدید : 217
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در واقع هنگامي كه شما تصميم ميگيرين براي خودتون يه وب سايت راه اندازي كنين بعد از ثبت يه دامنه مناسب نوبت اون ميرسه كه يه هاست براي خودتون خريداري كنين، اما وقتي شما تصميم به خريد هاست ميگيرين حتما با دو نوع خدمات متفاوت در اين زمينه مواجه ميشين: اولي هاست لينوكس و دومي هاست ويندوز، حالا ما ميخوايم به شما بگيم كه تفاوت هاست لينوكس و هاست ويندوز دقيقا در چه چيز هايي هستش ؟

1-همونطور كه از اسمشم مشخصه سيستم عامل سرور هايي كه هاست لينوكس ارائه ميدن، لينوكسه و سيستم عامل سرور هاي ارائه دهنده هاست ويندوز هم ويدوزه، در واقع سيستم عامل ويندوز فقط توسط شركت ماكروسافت ارائه ميشه اما لينوكس توزيع هاي مختلفي داره كه توسط شركت هايي مثل رد هت، سنت او اس، اوبونتو، دبيان و فدورا ارائه ميشه، سيستم عامل لينوكس هميشه كد بازه و به راحتي قابل توسعه است اما سيستم عامل ويندوز رو بايد حتما از ماكروسافت خريداري كرد و قابليت توسعه نداره و استفاده از اون بسيار هم پر هزينس.

2- رايج ترين وب سرور مورد استفاده در سرور هاي هاست لينوكس آپاچي هستش كه از زبان هاي برنامه نويسي معروف و پركاربرد مانند php، python، perl و CGI پشتيباني ميكنه، ولي وب سرور هاست ويندوز ios هستش كه از زبان هاي برنامه نويسي ASP و NET پشتيباني ميكنه كه صاحب امتياز اين زبان هاي برنامه نويسي هم خود شركت ماكروسافته و با توجه به اين كه بيشتر سايت ها در سرتاسر جهان با زبان برنامه نويسي PHP نوشته شدن، هاست ويندوز پاسخگوي نياز اين نوع سايت ها نيست

ادامه مطلب

بازدید : 211
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

به عنوان اولين راهكار در زمينه آموزش سئو و بهينه‌سازي وبسايت مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه بايد توجه ويژه‌اي به آن داشته باشيد و خوب و بد آنها را از هم تشخيص دهيد. من هميشه به اين فكر مي‌كنم كه متاتگ‌ها را چگونه معرفي كنم،‌ چرا كه معمولا همه ما هميشه بخشي از متاتگ ها را شنيده‌ايم، يعني كلمات كليدي!

يكي از مهم‌ترين گزينه‌ها در سئو و بهينه سازي وبسايت متاتگ‌ها مي‌باشند چرا كه در تمامي صفحات يك وبسايت اين متاتگ‌ها هستند كه در بخش هدر قرار دارند و اولين چيزي هستند كه موتورهاي جستجو آن را مي‌بينند. اما همه متاتگ ها مناسب نيستند و برخي از آنها براي وبسايت نيز مي‌توانند بد باشند، بنابراين بايد ياد بگيريد كه از چه متاتگ‌هايي استفاده كنيد.

ادامه مطلب

بازدید : 215
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گاهي اتفاق مي افتد كه به دلايلي همچون ناسازگاري قالب يا افزونه در وردپرس صفحه ي وردپرس سفيد مي شود و به صفحه ي مديريت وردپرس نيز نمي توان وارد شد. در اين گونه موارد ما به روشن كردن نمايش خطا در وردپرس نياز داريم.

البته بايد توجه داشت كه هميشه روشن كردن نمايش خطا در وردپرس منجر به تشخيص صد در صدي منبع مشكل نمي شود اما در بسياري مواقع با تشخيص فايل و خط كد مشكل دار مي توانيد متوجه منبع بروز مشكل شده و به تبع آن را رفع نماييد.

براي روشن كردن نمايش خطا در وردپرس كافيست فايل wp-config.php در مسير اصلي نصب وردپرس را به منظور ويرايش باز كنيد و به دنبال عبارت زير بگرديد:
define('WP_DEBUG', false);

در كد فوق عبارت false را به true تغيير داده و فايل را ذخيره نماييد (مانند كد زير)
define('WP_DEBUG', true);

با اعمال تغييرات فوق تقريبا اكثريت خطاهاي موجود در سيستم در بخشهاي قالب و حتي بخش مديريت وردپرس روشن خواهد شد و شما مي توانيد آنرا ملاحظه كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه همه ي خطاها ممكن است به مستقيما به قالب يا افزونه ي مشكل دار ارجاع داده نشود كه در اينگونه موارد يافتن و رفع مشكل دشوارتر خواهد بود.
asanrayan.com

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 9628
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه